W trosce o‍ zdrowie⁢ serca ⁢warto ‌zwrócić ​uwagę na‍ kluczowe składniki ⁣odżywcze, które odgrywają istotną rolę w jego prawidłowym ‌funkcjonowaniu. **Kwasy tłuszczowe omega-3**, ‍obecne​ w rybach, takich jak łosoś,⁤ makrela‍ czy sardynki, a także w nasionach chia i orzechach włoskich, pomagają ⁣redukować ‌stany ⁣zapalne, obniżać poziom‌ cholesterolu ⁤oraz wspierać‌ pracę serca. Kolejnym⁢ ważnym elementem diety są **przeciwutleniacze**,⁢ w tym witaminy A,​ C i E, które można znaleźć w świeżych owocach,⁤ warzywach oraz ‌orzechach.

**Błonnik pokarmowy**​ to ‍kolejny składnik, który ma nieoceniony wpływ na zdrowie serca. ​Produkty pełnoziarniste,‌ rośliny⁤ strączkowe, owoce ⁤i warzywa‌ są bogate w⁤ błonnik, który pomaga obniżać poziom ‍cholesterolu‌ LDL (tzw. „złego”‌ cholesterolu)‍ oraz regulować ciśnienie krwi. Oprócz tego, **potas** i **magnez** to minerały, które wspierają ⁤pracę układu krążenia. Potas, obecny⁣ w ​bananach, ziemniakach​ i szpinaku, pomaga ⁣w utrzymaniu ⁣prawidłowego ciśnienia krwi, natomiast magnez, który znajdziemy‍ w dyni,​ orzechach i awokado, ‍wspiera pracę mięśnia sercowego.

Składnik OdżywczyŹródła
Kwasy tłuszczowe omega-3Ryby, nasiona ⁣chia, orzechy włoskie
PrzeciwutleniaczeOwoce,⁤ warzywa, orzechy
Błonnik ⁣pokarmowyProdukty⁢ pełnoziarniste, rośliny strączkowe
PotasBanany, ziemniaki, szpinak
MagnezDynia,‌ orzechy, ⁢awokado